Τελευταία νέα.18/05/2015 18:00 θα είναι κοντά μας ο Δρ. Λάζαρος Α. Βλαχόπουλος, Ψυχολόγος, Σύμβουλος Β' Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου παιδείας.

.

Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Γυμνασίου Καλαμπακίου σας καλωσορίζει στην ιστοσελίδα του.

γνωση

• «Η εκπαίδευση των παιδιών είναι απ' τα πιο απαραίτητα κι από τα πρώτα καθήκοντα των γονιών.Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο.» Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ (ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ)



ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ (ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ)

Μπορείτε να στείλετέ τη γνώμη σας και στο   email του Συλλόγου  goneis.gym.kalampaki@gmail.com


Εισαγωγή

    Με τον όρο "Σχολικός Κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των
κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανεμπόδιστα,
μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να
αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο
θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις
και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, ανοχή και αναγνώριση.

    Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα, που έχει όλα τα
χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν
ομαλά στην κοινωνία.
     Ο εν λόγω Σχολικός Κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα ούτε τη μορφή
ενός απλού καθηκοντολογίου αλλά επιχειρείται να συνδεθεί  δυναμικά με το
περιβάλλον και την εποχή και να ενσωματώσει όχι μόνο την οργανωτική άποψη της
σχολικής πειθαρχίας αλλά και την παιδαγωγική. Επομένως, ο Σχολικός Κανονισμός
δε θεωρεί τη σχολική πειθαρχία ως αυτοσκοπό αλλά ως μέσο παιδαγωγικό για την
ομαλή σχολική ζωή και την ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου. Γι ’αυτό το
λόγο θα προσαρμόζεται στην ιδιαίτερη κατάσταση που προκύπτει κάθε φορά από την
παιδαγωγική αποστολή μας, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία,
αποτελώντας παράλληλα προϊόν συνεργασίας και συναίνεσης μεταξύ των μελών της
σχολικής κοινότητας.
Η οργάνωση του Σχολείου
Ο Διευθυντής

      Ο Διευθυντής πρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία του στο Σχολείο, να δείχνει ενδιαφέρον για τις ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και του υπόλοιπου προσωπικού. Όταν απαιτείται, πρέπει να κάνει χρήση των δικαιωμάτων του για παρατηρήσεις, υποδείξεις, αποδοκιμασία πράξεων ή φαινομένων, αλλά και επιβολή ποινών, γιατί διαφορετικά η ανοχή σε ακραία φαινόμενα θα λειτουργήσει αρνητικά για την συνοχή και την αποτελεσματικότητα του Σχολείου.
      Ο Διευθυντής οφείλει να μη διαφοροποιεί κατά περίπτωση την συμπεριφορά του σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση τη δικαιολογημένη απαίτηση για ισότιμη και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους. Τούτο δε σημαίνει ότι δε αντιλαμβάνεται και δεν αποδίδει στον καθένα ό,τι του πρέπει και του αναλογεί, με την έννοια ότι δε λησμονεί τη θέση και το κύρος των υφισταμένων του καθηγητών, ούτε τα δικαιώματα των μαθητών, αλλά παίρνει υπόψη του τις υποχρεώσεις όλων, συμπεριλαμβανομένων και των δικών του.
      Ο Διευθυντής πρέπει να έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο Σχολείο και την οικογένεια, αφού οι αποφάσεις του τότε θα έχουν μεγαλύτερο κύρος, καθώς θα προκύπτουν ύστερα από συνεργασία με τους γονείς.
      Ο Διευθυντής με την πείρα και τις γνώσεις του σε θέματα διοίκησης και εκπαίδευσης δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα στον ίδιο και τους εκπαιδευτικούς, εξασφαλίζοντας την συναίνεση και συνεργασία τους, αφού αναγνωρίζει την προσωπικότητα και την αξία τους.
      Ο Διευθυντής πρέπει να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα
στο Σχολείο αναπτύσσοντας θετικές στάσεις απέναντι σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Οι Διδάσκοντες
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα ακόλουθα:
Ø  . Να φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της
παραμονής τους στο Σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που
γίνονται με ευθύνη του Σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα απαιτείται κατά την
είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών από το χώρο του Σχολείου, όπως και
κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
Ø  Να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου
Διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση,
τη συμπεριφορά και διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και,
γενικά, όλες τις πληροφορίες που είναι προσωπικές και δεν πρέπει να
δημοσιοποιούνται.
Ø  Να προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και να μην παραβιάζουν το χρόνο
έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
Ø  Να μη δέχονται μαθητή/τρια στην τάξη μετά την είσοδό τους εκτός αν αυτός
/αυτή προσκομίσει σημείωμα από τη Διεύθυνση.
Ø  Να παρίστανται στην πρωινή συγκέντρωση των μαθητών σύμφωνα με το
ωρολόγιο πρόγραμμά τους.  
Ø   Να ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών/τριών, βάσει συγκεκριμένου προγραμματισμού και χρονοδιαγράμματος που καθορίζεται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Σχολείου.
Ø  Να είναι όλοι παρόντες από την πρώτη διδακτική ώρα σε περίπτωση
προγραμματισμένου περιπάτου

Εφημερεύοντες καθηγητές/τριες

          Βασική παράμετρος για ένα σχολείο με άριστο πλαίσιο λειτουργίας είναι ο
θεσμός της εφημερίας, που έχει ως σκοπό την επιτήρηση, προστασία, ασφάλεια των
μαθητών/τριών αλλά και την επιμέλεια της καθαριότητας των σχολικών χώρων και
των όρων υγιεινής. Οι καθηγητές/τριες αναλαμβάνουν, σύμφωνα με ειδικό
Πρόγραμμα που ετοιμάζει η Διεύθυνση, καθήκοντα εφημερίας κατά τη διάρκεια
λειτουργίας του σχολείου. Ενημερώνονται εγκαίρως για το προγραμματισμό των
εφημεριών τους και τον τηρούν απαρέγκλιτα.


Φοίτηση – Απουσίες
      Η φοίτηση για τους μαθητές του Γυμνασίου μπορεί να χαρακτηριστεί ως επαρκής, ελλιπής ή ανεπαρκής .Όταν χαρακτηρίζεται ως επαρκής, θεωρείται ικανοποιητική. Αντιθέτως, ο χαρακτηρισμός της φοίτησης ως ελλιπούς, έχει ως συνέπεια ο/η μαθητής/τρια να παραπεμφθεί σε εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα το Σεπτέμβριο. Τέλος, αν η φοίτηση χαρακτηριστεί ως ανεπαρκής, ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
Ø     Επαρκής είναι η φοίτηση όταν το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις
εκατόν δεκατέσσερις (114) και από αυτές οι αδικαιολόγητες δεν είναι
περισσότερες από εξήντα τέσσερις (64).
Ø      Ελλιπής είναι η φοίτηση όταν ο/η μαθητής/τρια σημειώνει πάνω από εκατόν
δεκατέσσερις (114) και μέχρι εκατόν εξήντα τέσσερις (164) απουσίες, από τις οποίες και πάλι οι αδικαιολόγητες δεν είναι περισσότερες από εξήντα τέσσερις (64). Από το νόμο προβλέπονται κάποιες εξαιρέσεις, για περιπτώσεις μακροχρόνιας ασθένειας, στις οποίες η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής, ακόμα και αν οι απουσίες είναι από 115 έως και 164. Αυτό συμβαίνει όταν :α) όλες οι επιπλέον των 114 απουσιών οφείλονται σε ασθένεια β) ο μέσος όρος της βαθμολογίας των τριών τριμήνων (προφορικά) είναι τουλάχιστον
δεκαπέντε (15) και γ) η διαγωγή του/της μαθητή/τριας είναι κοσμιοτάτη.
Ø      Ανεπαρκής είναι η φοίτηση όταν ο/η μαθητής/τρια σημείωσε πάνω από
εξήντα τέσσερις (64) αδικαιολόγητες απουσίες ή, σε σύνολο, περισσότερες
από εκατόν εξήντα τέσσερις (164), όπως επίσης, αν οι απουσίες του/της είναι
περισσότερες από εκατόν δεκατέσσερις (114) και δε συντρέχουν οι λόγοι της
προηγούμενης παραγράφου

Ενημέρωση κηδεμόνα για απουσίες

     H ανελλιπής φοίτηση των μαθητών θεωρείται θέμα πρωταρχικής σημασίας. Η
ευθύνη παρακολούθησης της φοίτησης του/της μαθητή/τριας ανήκει εξ ολοκλήρου
στους γονείς. Γι ’αυτό, οι γονείς οφείλουν να ενημερώνονται συχνά για τις απουσίες
του παιδιού τους και να τις δικαιολογούν εγκαίρως σύμφωνα με τις ισχύουσες
διατάξεις της Πολιτείας.
        Ανεξάρτητα από την προσέλευση των κηδεμόνων στο Σχολείο, η Διεύθυνση
του Σχολείου σε συνεργασία με τον/την Υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια
Τμήματος, αποστέλλει επιστολές προς τους κηδεμόνες, όπου αναφέρεται ο
αριθμός των απουσιών των μαθητών, ιδίως όταν αυτές έχουν ξεπεράσει τις
τριάντα (30) ωριαίες απουσίες. Οι κηδεμόνες, το αργότερο σε δύο μέρες,
οφείλουν να επιστρέψουν στο σχολείο ενυπόγραφο το σχετικό αντίγραφο του
εντύπου, δηλώνοντας ότι έχουν λάβει γνώση

Δικαιολόγηση απουσιών

     Για τη δικαιολόγηση απουσιών έως και δύο (2) συνεχόμενων ημερών, εξαιτίας
ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων, αρκεί η συμπλήρωση
ενυπόγραφης δήλωσης του γονέα σε διάστημα δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά την
επάνοδο του μαθητή στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να
δικαιολογήσει το πολύ δέκα (10) ημέρες αθροιστικά για όλο το έτος.
       Ο γονέας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας περισσότερο από
δύο (2) ημέρες, πρέπει να προσκομίσει ο ίδιος μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες
από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο σχολείο, ιατρική βεβαίωση που να
πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Κανένα εκπρόθεσμο
δικαιολογητικό δε γίνεται δεκτό.

Σε καμιά περίπτωση δε θεωρούνται δικαιολογημένες οι απουσίες:
·               όταν πραγματοποιούνται, χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης, σε ώρες του
ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου, μεμονωμένες ή συνεχείς
·                όταν γίνονται την πρώτη και την τελευταία ώρα του ημερήσιου
προγράμματος. Για την πρώτη και την τελευταία διδακτική ώρα του ημερησίου προγράμματος λειτουργίας του σχολείου είναι δυνατόν, κατά την κρίση του Συλλόγου, να δικαιολογηθούν απουσίες οφειλόμενες σε εξαιρετικά σοβαρούς αντικειμενικούς λόγους, που αναφέρονται σε ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες, καιρικές, συγκοινωνιακές και άλλες

Προσέλευση μαθητών στο σχολείο και αποχώρηση

      Η μεταφορά των μαθητών στο Σχολείο και η αποχώρησή τους δεν αποτελεί
υποχρέωση του Σχολείου. Γίνεται με ευθύνη και μέριμνα των γονέων και κηδεμόνων
των μαθητών

Κηδεμόνες – Συνεργασία με το Σχολείο

       Το σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και εποικοδομητική
συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας για δύο κυρίως λόγους:
α) επειδή πιστεύει ότι ο γονέας αποτελεί την τρίτη κορυφή του παιδαγωγικού
τριγώνου Μαθητής/τρια - Γονέας – Σχολείο και β) επειδή, αποτελεσματικός στις
σχέσεις του με το παιδί του και το σχολείο, είναι ο ενημερωμένος γονέας.
       Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το
εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις τού
Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η
εμπιστοσύνη τού μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των
Γονέων προς το Σχολείο και τον Καθηγητή.
       Ο κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή
αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα, που μπορεί να
επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο. Η παρουσία των
γονέων στις ενημερωτικές – παιδαγωγικές συγκεντρώσεις, που οργανώνονται από το
Σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, είναι απαραίτητη.
        Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο
μαθητή/τρια, ενημερώνεται ο κηδεμόνας, που με τη σειρά του οφείλει να συνεργαστεί
με το σχολείο.
        Οι κηδεμόνες οφείλουν να επισημαίνουν στα παιδιά τους την υποχρέωσή τους
για κόσμια συμπεριφορά στο σχολικό χώρο και να επαγρυπνούν για την τήρηση των
σχολικών Κανονισμών και διατάξεων από τους μαθητές
       Σε περίπτωση που μαθητής/τρια επιφέρει φθορά στη σχολική περιουσία, κινητή
και ακίνητη, ο γονέας οφείλει να την αποκαταστήσει. Σε περίπτωση που οι μαθητές
ενός τμήματος αναλαμβάνουν συλλογικά την ευθύνη της φθοράς, τότε το ποσό
επιμερίζεται σε όλους τους μαθητές του τμήματος και ο κάθε κηδεμόνας καταβάλλει
το ανάλογο ποσό. Επιμερισμός δαπανών αποκατάστασης γίνεται και όταν οι φθορές
γίνονται σε κοινόχρηστους χώρους, εφ’ όσον αναληφθεί συλλογική ευθύνη.
      Ο κηδεμόνας δηλώνει την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας του καθώς και τον
αριθμό τηλεφώνου κατοικίας και χώρου εργασίας, ώστε να υπάρχει άμεση
δυνατότητα επικοινωνίας σε περίπτωση ανάγκης.

Κανόνες Σχολικής Ζωής

Πρωινή συγκέντρωση

      Οι μαθητές υποχρεούνται να είναι παρόντες στην πρωινή παράταξη και δεν παραμένει κανείς εντός των αιθουσών, εκτός από περιπτώσεις που έχει δοθεί άδεια από τον Διευθυντή για λόγους υγείας. Επίσης, είναι υποχρεωμένοι να παρευρίσκονται στην προσευχή και οι ετερόδοξοι, οι αλλόθρησκοι ή άνευ θρησκευτικών πεποιθήσεων μαθητές του Σχολείου, οι οποίοι σέβονται τις εκδηλώσεις λατρείας των συμμαθητών τους. Οι τελευταίοι με τη σειρά τους σέβονται τις θρησκευτικές είτε τις περί θρησκεύματος πεποιθήσεις των μη χριστιανών συμμαθητών τους.
      Ο Διευθυντής και το διδακτικό προσωπικό παρευρίσκονται στην προσευχή. Είναι η στιγμή κατά την οποία όλο το Σχολείο βρίσκεται συγκεντρωμένο. Άλλωστε, μετά την προσευχή, γίνονται οι σημαντικές ανακοινώσεις από τον Διευθυντή

 Γενικές υποχρεώσεις των μαθητών

    Η συμμόρφωση σε ορισμένους κανόνες που διέπουν τη ζωή μέσα στο Σχολείο
είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές στην προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα
ήρεμο και υγιές μαθησιακό περιβάλλον.
Ø   Οι μαθητές/τριες οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους
για μάθηση και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για διδασκαλία. Για το λόγο
αυτό φέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς όλους τους
εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους συμμαθητές τους καθώς επίσης και προς
όλα τα πρόσωπα που βοηθούν το σχολικό έργο, και εν γένει συμπεριφέρονται
με τρόπους που τιμούν τους ίδιους ως άτομα, τους γονείς τους και το σχολείο
στο οποίο φοιτούν.
Ø  Οι μαθητές/τριες οφείλουν να λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και
διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας. Η χειροδικία, η αυτοδικία, η
άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες αποτελούν
σοβαρότατα παραπτώματα και ελέγχονται πειθαρχικά με ποινές που μπορούν
να οδηγήσουν μέχρι και σε απομάκρυνση των μαθητών από το Σχολείο.
Ø   Οι μαθητές/τριες φροντίζουν για την τάξη και την καλαισθησία των σχολικών
αιθουσών, σέβονται το σχολικό χώρο, το φυσικό περιβάλλον και την
περιουσία των άλλων. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να
διατηρηθεί ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για εργασία και
μάθηση. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές/τριες οφείλουν:
·         να σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου
·         να μη ρυπαίνουν με σκουπίδια τον αύλειο χώρο αλλά να χρησιμοποιούν
τα καλάθια των αχρήστων
·         να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους
·         να φροντίζουν την καλαίσθητη εμφάνιση των αιθουσών
Ø   Οι μαθητές/τριες απαγορεύεται να τρώνε ή να πίνουν ροφήματα/αναψυκτικά
σε ώρα μαθήματος. Τα κάθε είδους φαγητά, αναψυκτικά και ροφήματα
εφόσον δεν καταναλωθούν στο διάλειμμα, φυλάσσονται για το επόμενο
διάλειμμα.
Ø   Η παραποίηση απουσιολογίου, βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων αποτελεί
σοβαρότατο παράπτωμα και συνεπάγεται αυστηρές πειθαρχικές ποινές.
Ανάλογα με τη σοβαρότητα του παραπτώματος ο Σύλλογος των Διδασκόντων
μπορεί να αποφασίσει ακόμα και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Ø   Οι μαθητές/τριες δε φέρνουν στο σχολικό χώρο ό,τι δεν έχει σχέση με την
εκπαιδευτική διαδικασία, όπως κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια,
ραδιόφωνα κ.α., τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία και
ασφάλεια των υπολοίπων ή να παρακωλύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ø  Η χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές/τριες σε όλους τους χώρους
του Σχολείου, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε αυτό, απαγορεύεται βάσει
της εγκυκλίου Γ2/132328/12-2006 του Υπουργείου Παιδείας και, κατά συνέπεια,
τιμωρείται αυστηρά.
Ø   Απαγορεύεται κάθε είδους φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση
στους χώρους του Σχολείου χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης.
Ø   Οι μαθητές/τριες πρέπει να μετακινούνται από αίθουσα σε αίθουσα για τις
ανάγκες του προγράμματος, με τάξη, χωρίς αργοπορία και να αποφεύγουν τις
θορυβώδεις / ενοχλητικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του
σχολείου.
Ø   Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών στα
διαλείμματα, για την πρόληψη ατυχημάτων. Οι μαθητές/τριες υποχρεούνται
να παραμένουν στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί και να
συμμορφώνονται απόλυτα με τις υποδείξεις του εκάστοτε εφημερεύοντα
καθηγητή..
Ø   Τα τυχερά παιχνίδια απαγορεύονται αυστηρά και ελέγχονται πειθαρχικά.
Ø   Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών στα
διαλείμματα, για την πρόληψη ατυχημάτων. Οι μαθητές/τριες υποχρεούνται
να παραμένουν στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί και να
συμμορφώνονται απόλυτα με τις υποδείξεις του εκάστοτε εφημερεύοντα
καθηγητή.
Ø   Απαγορεύεται η είσοδος στο Σχολείο εξωσχολικών ατόμων. Η περιφρούρηση
των σχολικών χώρων από τους εξωσχολικούς είναι βασικό καθήκον όλων των
μαθητών/τριών.
Ø   Το κάπνισμα απαγορεύεται αυστηρά στο χώρο του σχολείου. Η παραβίαση
της απαγόρευσης του καπνίσματος επιφέρει στους μαθητές/τριες ποινή, με
απόφαση της Διεύθυνσης, διότι φαίνεται ότι δεν συμμορφώνονται με τον
ισχύοντα Κανονισμό του Σχολείου..
Ø   Καλό είναι να αποφεύγεται η μεταφορά στο σχολείο ακριβών αντικειμένων ή
μεγάλων χρηματικών ποσών. Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων, στο
σχολικό χώρο, το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη αναζήτησης ή
αντικατάστασής τους.
Ø   Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Δεν
προβλέπεται αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας.

Συμπεριφορά προς τους συμμαθητές/τριες

Ø   Οι μαθητές/τριες πρέπει να σέβονται τη γνώμη και την ιδιαίτερη
προσωπικότητα των άλλων. Δεν κάνουν ειρωνικά σχόλια, κακόβουλη ή
προσβλητική κριτική.
Ø  Οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις και, πολύ περισσότερο, η σωματική βία
κατά των συμμαθητών είναι απαράδεκτες πράξεις, που επηρεάζουν πολύ τον
χαρακτηρισμό της διαγωγής. Το ίδιο απαράδεκτες πράξεις θεωρούνται και η
διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή από ομαδικές, εκπαιδευτικές ή
ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωση
αυτών.
Ø   Η χωρίς άδεια χρήση ή φθορά προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών
είναι σοβαρά παραπτώματα και τιμωρούνται αυστηρά ακόμη και αν γίνονται
«χάριν παιδιάς».
Ø  Δεν επιτρέπεται :
·         Να χτυπάμε, να κλωτσάμε, να σπρώχνουμε, να προκαλούμε πόνο ή
τραυματισμό.
·         Να λέμε στους άλλους να μην κάνουν έναν συμμαθητή μας παρέα.
·         Να ακολουθούμε έναν/μια συμμαθητή/τρια, ή να τον/την κοιτάζουμε
επίμονα και απειλητικά, ή να λέμε άσχημα πράγματα γι’αυτόν/αυτήν.
·         Να κοροϊδεύουμε, ή να λέμε προσβλητικά / υποτιμητικά σχόλια που
στοχεύουν στις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου.
·         Να κρύβουμε, να κλέβουμε, να λερώνουμε ή να καταστρέφουμε
πράγματα των συμμαθητών μας.
·         -Να απειλούμε συμμαθητές/τριες μας με σκοπό να μας φέρουν χρήματα
ή να μας δώσουν πράγματα.
·          Είναι σημαντικό να φερόμαστε φιλικά σε όλους τους μαθητές σε όλες τις
στιγμές, τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και εκτός σχολείου.
·          Αν δούμε κάποιον συμμαθητή μας να φέρεται άσχημα σε κάποιον άλλο, δεν
γελάμε, δεν τον υποστηρίζουμε αλλά ούτε μένουμε αδιάφοροι. Δεν είμαστε «αθώοι παρατηρητές» αλλά έχουμε υποχρέωση να υπερασπιστούμε τον συμμαθητή μας. Δεν είναι «κάρφωμα» το να απευθυνθούμε σε κάποιον ενήλικα, είναι προστασία και δικαίωμα
·          Επισημαίνεται ότι όλα τα παραπάνω θεωρούνται πράξεις που εμπίπτουν στην
κατηγορία του σχολικού εκφοβισμού.

     Κανονισμός περιπάτων, ημερησίων / πολυήμερων εκδρομών και εκπαιδευτικών επισκέψεων

        Οι σχολικές εκδρομές είναι οι οργανωμένες από το σχολείο ομαδικές
μεταβάσεις σε τόπους που βρίσκονται σε μικρή ή μεγάλη απόσταση από τη σχολική
μονάδα με χαρακτήρα παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό, κοινωνικοποιητικό και
ψυχαγωγικό. Οι σχολικές εκδρομές εγκρίνονται από τους Συλλόγους των
Διδασκόντων Καθηγητών ή/και από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
κατά περίπτωση και κατά τα προβλεπόμενα από την εκπαιδευτική νομοθεσία.
     Συμμετοχή σε σχολική εκδρομή συνεπάγεται αυτομάτως και την αποδοχή του
κώδικα συμπεριφοράς τόσο από τους γονείς/κηδεμόνες όσο και από τους
μαθητές/τριες. Ο Σύλλογος Διδασκόντων διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείσει
όποιον/όποια μαθητή/τρια κρίνει ότι θέτει σε δοκιμασία την επιτυχημένη έκβαση της
εκδρομής - επίσκεψης. Επιπλέον, εάν το σύνολο των μαθητών ή το σύνολο μιας
τάξης επιδεικνύει απείθαρχη συμπεριφορά ή προβαίνει σε ενέργειες διαλυτικές της
ομαλής λειτουργίας του σχολείου (αποχές, καταλήψεις, προσβλητική συμπεριφορά
προς διδάσκοντες και Διεύθυνση) η Διεύθυνση του σχολείου έχει όχι μόνο δικαίωμα
αλλά και καθήκον να εισηγηθεί αρνητικά για την εκδρομή, με το σκεπτικό ότι, εάν
δεν εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις πειθαρχίας και αυτοπειθαρχίας, δεν υπάρχει
εγγύηση για την ασφάλεια των μαθητών και το επιθυμητό μορφωτικό αποτέλεσμα.
      Στους χώρους επίσκεψης οι μαθητές/τριες τηρούν τους κανόνες ευπρέπειας και
καλής συμπεριφοράς προς όλους και σέβονται τους χώρους αυτούς. Δεν πρέπει να
ξεχνούν ότι εκπροσωπούν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και το σύνολο της σχολικής
κοινότητας.
     Ο Εσωτερικός Κανονισμός του σχολείου ισχύει και κατά τη διάρκεια των εκδρομών.
  

Υγεία μαθητών

        Στην αρχή του σχολικού έτους, οι γονείς έχουν την υποχρέωση να
προσκομίσουν τις απαιτούμενες από το νόμο ιατρικές γνωματεύσεις ή βεβαιώσεις.
Επίσης, κρίνεται σκόπιμο, για την προστασία του μαθητή, αν υπάρχει οποιοδήποτε
πρόβλημα υγείας να ενημερώνεται τουλάχιστον η Διεύθυνση του σχολείου. Συνεπώς,
οι γονείς έχουν την υποχρέωση να ενημερώσουν από την αρχή του σχολικού έτους
την Διεύθυνση για τυχόν ασθένειες ή αλλεργίες οι οποίες χρίζουν ειδικής
φαρμακευτικής αγωγής.
        Οι γονείς έχουν την απόλυτη ευθύνη για τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής
στο παιδί τους. Είναι σημαντικό οι μαθητές/τριες που έχουν εκδηλώσει εμπύρετα ή
άλλα ιογενή συμπτώματα, να παραμένουν στο σπίτι, προκειμένου να προστατευθούν
οι συμμαθητές τους και οι εκπαιδευτικοί. Μαθητές/τριες που εμφανίζουν πυρετό ή
συμπτώματα ιογενούς ασθένειας, δε επιστρέφουν στην αίθουσα διδασκαλίας αλλά
παραμένουν στο γραφείο του Συλλόγου μέχρι την αποχώρησή τους, συνοδεία των
γονέων τους.

Πειθαρχία – Ποινές

     Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το Σχολείο σύμφωνα με την
ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση
αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως
παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί
την αντίληψη της ατιμωρησίας.
     Συνεπώς, αν διαπιστωθεί ότι κάποιοι μαθητές/τριες παραβαίνουν τους κανόνες
συμπεριφοράς ή ότι με τη συμπεριφορά τους παρακωλύουν το έργο του Σχολείου ή
ότι η συμπεριφορά τους είναι βλαπτική για τους συμμαθητές τους, τότε είναι
αναγκαίο να επιβληθούν κυρώσεις (ποινές), οι οποίες κλιμακώνονται μέχρι την
απομάκρυνση τους από το σχολείο, σύμφωνα πάντοτε με τη σχολική νομοθεσία και
με τις αρχές της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας.
     Οι ποινές που επιβάλλονται από το Σχολείο σε καμία περίπτωση δεν έχουν
εκδικητικό χαρακτήρα αλλά έχουν ως μοναδικό στόχο να συνετίσουν τους μαθητές
που υπέπεσαν σε σφάλματα, έτσι ώστε αυτά να μη επαναληφθούν στο μέλλον.
Ιδιαίτερα σοβαρά παραπτώματα
·          Η χειροδικία ή η άσκηση ψυχολογικής βίας από μεμονωμένα άτομα ή ομάδες.
·          Η πρόκληση ζημιών ή φθορών στην περιουσία του Σχολείου με οποιοδήποτε
μέσο.
·          Η κατοχή ή χρήση αλκοόλ ή εξαρτησιογόνων ουσιών ή απαγορευμένης ουσίας.
·          Η κατοχή στο σχολείο οποιουδήποτε επικίνδυνου οργάνου.
·          Η έξοδος χωρίς άδεια από το σχολικό χώρο.
·          Η οικειοποίηση ή καταστροφή αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο μαθητή ή
σε καθηγητή ή στο Σχολείο.
·         Κάθε εσκεμμένη πράξη που έχει ως σκοπό / συνέπεια τη διατάραξη της τάξης
ή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο χώρο του Σχολείου.
. Οι κυρώσεις που επιβάλλονται είναι:

                             Παρατήρηση  -   Επίπληξη  -  Ωριαία  αποβολή
                         
       Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες
        Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.


Ωριαίες αποβολές

      Μαθητής, ο οποίος παρενοχλεί το μάθημα και δε συμμορφώνεται με τις συστάσεις του καθηγητή, αποβάλλεται από το μάθημα και χρεώνεται με αδικαιολόγητη απουσία, η οποία καταχωρείται στα οικεία βιβλία ποινών και στο ατομικό δελτίο του μαθητή.
     Επίσης, με ωριαία αποβολή τιμωρούνται και οι μαθητές που τρώνε ή πίνουν ροφήματα και αναψυκτικά σε ώρα μαθήματος, και δεν πείθονται να διακόψουν την δραστηριότητα κατά τις υποδείξεις του διδάσκοντος..
     Οι μαθητές, οι οποίοι τιμωρούνται με ωριαία αποβολή, μεταβαίνουν στο γραφείο της διεύθυνσης ενώ μετά το κτύπημα του κουδουνιού ο καθηγητής του μαθήματος τους συνοδεύει στο γραφείο του Διευθυντή.

Αποδοχή Κανονισμού

      Ο παρών εσωτερικός Κανονισμός συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις
συνθήκες της καθημερινής σχολικής ζωής, ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η
ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη
παιδεία. Για την επιτυχή εφαρμογή του Κανονισμού απαιτείται η συναίνεση όλων
των συντελεστών της σχολικής ζωής και η από μέρους τους συνειδητή αποδοχή των
κανόνων που περιλαμβάνει καθώς και η προθυμία τους να τον τηρήσουν.
    Ο Κανονισμός αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου ώστε να είναι, ανά
πάσα στιγμή, διαθέσιμος σε όλους.
    Το Σχολείο διατηρεί το δικαίωμα να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει άρθρα και
διατάξεις του Κανονισμού, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και εφόσον το κρίνει
επιβεβλημένο ή σκόπιμο.
     Οποιαδήποτε περίπτωση δεν περιλαμβάνεται στον παρόντα Κανονισμό, θα
ρυθμίζεται με απόφαση της Διεύθυνσης του Σχολείου, βάσει των κανόνων
λειτουργίας των Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
      Η Διεύθυνση του Σχολείου έχει την υποχρέωση να ενημερώσει άμεσα όλους
τους συντελεστές της σχολικής ζωής για οποιαδήποτε μεταβολή επέλθει στο
περιεχόμενο του Κανονισμού μετά την αρχική του έγκριση

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου